Regulamin
I. Cel imprezy: 1. Promocja Plant Rawickich Jana Pawła II i układu urbanistycznego Rawicza.
2. Promocja miasta Rawicza i Wielkopolski.
3. Popularyzacja biegania jako najprostszej formy ruchu.
II. Organizatorzy i Partnerzy:
Organizatorzy:
Urząd Miejski Gminy Rawicz,
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rawiczu,
Dom Kulturyw Rawiczu.
Partnerzy:
Urząd Marszałkowski w Poznaniu
Wielkopolski Związek Lekkiej Atletyki
Starostwo Powiatowe w Rawiczu,
Powiatowy Szkolny Związek Sportowy w Rawiczu,
Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy Kadet Rawicz
Zarząd Gminny OSP,
ZHP Chorągiew Wielkopolska Hufiec Rawicz,
Bractwo Kurkowe w Rawiczu,
I Liceum Ogólnokształcące w Rawiczu,
Gimnazjum nr 1 w Rawiczu,
Gimnazjum w Sierakowie,
III. Termin i miejsce:
1. Bieg odbędzie się w dniach 28/29 maja 2011 r. Start przed Domem Kultury w Rawiczu.
2. Początek biegu dnia 28 maja 2011 r. o godz. 17:00. Zakończenie 29 maja 2011 r. o godz. 17:00.
3. Odprawa techniczna zawodników odbędzie się o godz.15:45 w biurze zawodów przy ulicy Targowa 1.
4. Trasa biegu przebiegać będzie po rawickich plantach dookoła miasta. Długość pętli 2.800 metrów.
5. 95 % trasy biegu posiada nawierzchnię szutrową, a 5 % asfaltową (przejścia dla pieszych na skrzyżowaniach ulic ).
6. Trasa będzie zamknięta dla ruchu samochodowego i pieszego.
7. Na trasie będą znajdowały się punkty kontrolne, w tym główny punkt kontrolny w rejonie startu/mety. Zawodnik skracający trasę spowoduje dyskwalifikację całej drużyny.
8. Bazy odpoczynkowe biegu będą zlokalizowane w parku Domu Kultury, na Targowisku, w Gimnazjum nr 1 oraz Gimnazjum w Sierakowie. Dla każdej drużyny będzie zapewnione miejsce noclegowe, gdzie będzie można pozostawić rzeczy osobiste i odpocząć w przerwie między okrążeniami. Uczestnicy zobowiązani są do zabrania własnej karimaty i śpiwora!!
IV. Podział na kategorie: Kat. I - roczniki 1997r.-1995r. (sztafeta 12 h) 1. Startuje młodzież szkolna ( roczniki 1997-1995) w biegu 12 godzinnym podzielonym na etapy:
I etap - 28 maja 2011r.; start 17:00, zakończenie 21:00.
II etap - 29 maja 2011r. start 9:00, zakończenie 17:00.
2. Drużyna składa się z 10 osób w sztafecie i opiekuna. .
3. Uczniowie muszą posiadać pisemną zgodę rodziców/opiekunów prawnych na udział w biegu.
Wzór listy dla opiekuna i zgody rodziców/opiekunów prawnych do pobrania w załącznikach.
Kat. II - roczniki 1994 r. -1991 r. (sztafeta 24 h)
1. Drużyna składa się od 8 do 10 zawodników i opiekuna.
2. Zawodnicy muszą posiadać pisemną zgodę rodziców/opiekunów prawnych na udział w biegu.
Wzór listy dla opiekuna i zgody rodziców/opiekunów prawnych do pobrania w załącznikach.
Kat. III - open (sztafeta 24 h)
1.Drużyna składa się od 5 do 10 osób.
2. Dopuszcza się maksymalnie do dwóch osób niepełnoletnich w drużynie ale pod warunkiem, że jest sześciu zawodników pełnoletnich !
3. Zawodnicy niepełnoletni startujący w kategorii open muszą mieć opiekuna ( oświadczenie pisemne ), oraz pisemną zgodę rodziców /opiekunów prawnych na udział w zawodach ( do pobrania w załącznikach ).
V. Uczestnictwo:
1. Bieg ma charakter otwarty. Uczestniczyć w nim mogą drużyny składające się z osób zrzeszonych w klubach sportowych, młodzież szkolna i amatorzy.
2. Drużyny w kategorii II wystawiają sztafetę 8-10 osobową, a drużyny w kategorii open od 5 do 10 osób.
3. Drużyny mogą być mieszane.
4. Wszystkie drużyny muszą zostać zweryfikowane przed startem i odebrać numery startowe w dniu 28 maja 2011 r. w godz. 14:00 - 15:45.
5. Podczas weryfikacji zawodnicy muszą posiadać dowód osobisty, a uczniowie legitymację szkolną. Warunkiem dopuszczenia zawodnika do biegu będzie przedstawienie podczas weryfikacji zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do udziału w biegu lub złożenie podpisu pod oświadczeniem o zdolności do udziału w biegu (podstawa prawna - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 września 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków prowadzenia działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej - Dz. U. Nr 101, poz. 1095).
Sztafety szkolne(Kat.I i II ) muszą posiadać listę uczestników z podpisem opiekuna, pozwolenia rodziców/opiekunów prawnych na udział w zawodach sportowych, legitymację szkolną.
5. Podczas weryfikacji zawodnik zobowiązany jest do podpisania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
VI. Zgłoszenia:
1. Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie poprzez formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1) znajdujący się na stronie internetowej www.biegpoplantach.pl wysłany pocztą na adres: Gminne Centrum Informacji i Dialogu Społecznego, ul Rynek 1, 63-900 Rawicz oraz na adres e-mail:
biuro@biegpoplantach.plAdres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. do 30 kwietnia 2011 r.
2. Zmian w składach sztafet można dokonywać do dnia 19 maja 2011 r.
3. Jeden zawodnik może zgłosić swój udział tylko jako członek jednej sztafety.
4. Organizator ustala limit startujących zespołów sztafetowych na: Kat. I - roczniki 1997 r.-1995 r. (sztafeta 12 h) - 20 zespołów; Kat. II - roczniki 1994 r. -1991 r. (sztafeta 24 h) - 15 zespołów; Kat. III - open (sztafeta 24 h) - 15 zespołów.
Decyduje kolejność zgłoszeń!
5. Opłata startowa wynosi 100zł dla zespołów w kat. open (kat. I i II bez opłat), którą należy wpłacić do 10 maja 2011 r. (po otrzymaniu od organizatora potwierdzenia o zakwalifikowaniu się do biegu) na konto Powiatowy Szkolny Związek Sportowy: BZ WBK / Oddział Rawicz 64 1090 1287 0000 0000 2802 3779 z dopiskiem \"opłata startowa bieg sztafetowy 24 h\".
6. Kontakt: Maciej Szymkowiak - nr tel. 519 518 574, e-mail:
biuro@biegpoplantach.plAdres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
VII. Klasyfikacja:
1. Generalna: bieg wygrywa sztafeta, która w ciągu 24 godzin pokona największą ilość okrążeń w Kat. II - roczniki 1994 r. -1991 r. i Kat. III- open.
2. Wśród drużyn sztafetowych w Kat. I - roczniki 1997 r.-1995 r. wygrywa ta, która w ciągu 12 godzin pokona największą ilość okrążeń.
VIII. Nagrody:
1. Nagrody finansowe dla drużyny za zajęcie miejsca od I do III w klasyfikacji generalnej w Kat. III - open:
I miejsce 2.500 zł,
II miejsce 2.000.zł,
III miejsce 1.500 zł
2. Drużyny sztafetowe młodzieży szkolnej otrzymają nagrody rzeczowe o łącznej wartości dla całej drużyny:
Kat. I - roczniki 1997 r.-1995 r.
I miejsce 1200 zł
II miejsce 800 zł
III miejsce 400 zł
Kat. II - roczniki 1994 r.-1991 r. I miejsce 1500 zł
II miejsce 1000 zł
III miejsce 500 zł
3. Nagrody indywidualne:
Nagrodę indywidualną otrzymuje 1 zawodniczka i 1 zawodnik spośród wszystkich kategorii z największą liczbą zaliczonych okrążeń. Wartość nagród: w Kat. II i Open K-500 zł / M-500 zł ; w Kat I nagrody rzeczowe o wartości 200 zł dla zawodniczki i zawodnika.
4. Ilość nagradzanych miejsc może ulec zwiększeniu w zależności od pozyskania sponsorów.
IX. Program zawodów: 28.05.2011 godz. 14:00 – 15:45 - zapisy i wydawanie numerów startowych,
28.05.2011 godz. 15:45 - odprawa techniczna,
28.05.2011 godz. 17:00 - start do biegu,
29.05.2011 godz. 17:00 - zakończenie biegu,
29.05.2011 godz.17:45 - ceremonia dekoracji sztafet oraz najlepszych zawodników i zawodniczek.
X. Liczenie okrążeń:
1. Liczba okrążeń przebiegniętych przez sztafetę będzie liczona elektronicznie za pomocą chipów i kontrolowana przez sędziów.
2. Co godzinę będzie publikowana bieżąca klasyfikacja sztafet.
3.Do liczby pełnych okrążeń przebiegniętych przez sztafetę doliczone zostanie ostatnie okrążenie przebiegnięte przez zawodnika po zakończeniu czasu, ale rozpoczęte w regulaminowym czasie (czas dokończenia ostatniego okrążenia 30 minut).
4. Ostateczne zamknięcie trasy godz. 17:30 w dniu 29 maja 2011 r.
5. W trakcie biegu liczone będą okrążenie poszczególnych zawodników i na tej podstawie wyłoniona będzie najlepsza zawodniczka i najlepszy zawodnik zawodów.
XI. Zmiany sztafetowe i zakończenie biegu:
1. Zmiany sztafetowe mogą się odbywać tylko w wyznaczonej strefie zmian.
2. Ilość zmian dokonywana przez sztafety jest dowolna.
3. Zejście zawodnika z trasy biegu z przyczyn uzasadnionych powoduje nie zaliczenie okrążenia. W tym czasie po zgłoszeniu tego faktu u sędziego bieg może rozpocząć następny zawodnik.
4. Na trasie może przebywać tylko jeden zawodnik z danej sztafety. Bieg dwóch lub więcej zawodników w tym czasie spowoduje dyskwalifikację drużyny.
5. Po upływie 24 godz. (12 godzin dla Kat. I 1997 r.-1995 r.) sygnałem dźwiękowym oznajmione będzie zakończenie biegu. W tym czasie zawodnicy będący na trasie kończą całe okrążenie.
XII. Postanowienia końcowe:
1. Każda ze startujących sztafet otrzymuje pakiet startowy zawierający: pamiątkowe koszulki, medale, upominki, napoje i posiłki.
2. Podczas biegu uczestnicy muszą posiadać przypięte numery startowe oraz chipy elektroniczne.
3. Bieg odbędzie się bez względu na pogodę.
4. Przyjęcie numeru startowego jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
5. Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w regulaminie, o których zobowiązany jest poinformować wszystkich uczestników przed rozpoczęciem biegu.
6. Wszelkie postanowienia Sędziego Głównego są ostateczne.
7. Prawo do interpretacji niniejszego regulaminu przysługuje Organizatorowi.