II Bieg Szlakiem Wygasłych Wulkanów 2011

Dane podstawowe

Termin
2011-06-18
Dystans
12 km
Kategoria
Bieg przełajowy

Lokalizacja

Kraj
Polska
Województwo
dolnośląskie
Miasto
złotoryja
Adres
sportowa 9

Regulamin

Regulamin II Biegu Szlakiem Wygasłych Wulkanów

1. ORGANIZATOR

Organizatorem II BIEGU SZLAKIEM WYGASŁYCH WULKANÓW jest Stowarzyszenie MKS AURUM KOBUD ZŁOTORYJA. Adres korespondencyjny:

ul. Legnicka 17;

59-500 Złotoryja,

tel. , faks (076) 878 55 75,

e-mail: biuro@mks-aurum.pl

2. CELE IMPREZY

  • popularyzacja i upowszechnianie biegania jako najprostszej formy ruchowej człowieka,
  • propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia,
  • promocja miasta Złotoryja, powiatu złotoryjskiego i okolic ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji turystycznej jaką jest KRAINA WYGASŁYCH WULKANÓW

3. TERMIN I MIEJSCE

Bieg odbędzie się w dniach 18-19 czerwca 2011 r. (sobota-niedziela)

Miejsce: Zalew Złotoryjski

Ustalono że biuro zawodów usytuowane będzie w Pałacyku Nad Zalewem na I piętrze.

4. UCZESTNICTWO

Prawo startu mają wyłącznie osoby pełnoletnie, które podczas weryfikacji w biurze zawodów okażą dokument tożsamości, nie mają przeciwwskazań do biegów długodystansowych oraz podpiszą oświadczenie o starcie na własną odpowiedzialność.

Wymagane jest terminowe dopełnienie formalności zgłoszeniowych (punkt 8. regulaminu).

5. TRASA

Dystans biegu: około 13-14 km. Dokładny dystans oraz przebieg trasy zostają wyznaczone na kilka tygodni przed biegiem i zostanie przedstawiona na stronie biegu.
Trasa ekstremalna: błoto, rowy melioracyjne, trzęsawisko, dno jeziora, przeszkody sztuczne i naturalne,strome podbiegi Trasa biegu na całej długości jest obustronnie otaśmowana. Przekroczenie linii wyznaczonych przez taśmy skutkuje natychmiastową dyskwalifikacją zawodnika. Szerokość trasy: 1-3 metry, na starcie około 10 m. Filmy z trasy II edycji będzie można obejrzeć na stronie www.biegwulkanow.pl.

Na trasie rozlokowanych zostaną przeszkód terenowych, które zawodnicy zobowiązani są pokonać.

6. FORMUŁA ZAWODÓW – DYSTANSE BIEGÓW

W dniu 18.06.2011r. (sobota) od godz. 15.00 odbędą się biegi eliminacyjne po około 100 osób w serii na dystansie około 4-5 km, bez morusania w błocie. Odbędzie się odrębna seria dla Kobiet.Przydział do biegów eliminacyjnych będzie przypadkowy i podany zostanie na dwa tygodnie przed biegiem.

Eliminacje nie są obowiązkowe i mają na celu odpowiednie uszeregowanie zawodników do biegu finałowego. Zawodnicy nie biorący udziału w eliminacjach zostana przydzieleni do ostatnich grup w zależności od terminu zgłoszenia.

Bieg Finałowy o długości trasy 13-14 km odbędzie się 19.06.2011r. o godz. 10.00 odbędzie się ze startu wspólnego najpierw na trasę ruszy pierwsze 50 Panów i 30 kobiet z eliminacji z opóźnieniem czasowym, po minucie od ostatniego zawodnika ruszy kolejnych 50 mężczyzn + 50 Kobiet , a po następnej minucie kolejne grupy 100 osobowe.

7. GODZINY STARTÓW

18.06.2011 r.

godz. 15.00 -BIEGI ELIMINACYJNE- serie co 15 minut ,

godz. 16.00 -ELIMINACJE KOBIET
BIEG GŁÓWNY FINAŁOWY

19.06.2011 r.

godz. 10.00

Dekoracja zwycięzców i wręczenie nagród o godz. 14:15.

8.ZGŁOSZENIA

Przyjmowanie zgłoszeń odbywa się wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej zawodów www.biegwulkanow.pl.

Istnieje możliwość startu indywidualnego lub drużynowego (5 osób w tym minimum 1 kobieta). O miejscu drużyny decyduje mniejsza suma punktów wynikająca z pozycji zawodnika po biegu finałowym w odrębnej klasyfikacji kobiet i mężczyzn. Punkty kobiet mnożone są razy 3.

Obowiązuje nieprzekraczalny limit 1500 uczestników . Dopuszczeni do startu zostaną wyłącznie zawodnicy, którzy do dnia 16 czerwca 2010 wniosą stosowną opłatę startową (decyduje data wpływu na konto środków finansowych), zmieszczą się w limicie miejsc oraz zostaną zarejestrowani na stronie www.biegwulkanow.pl W przypadku wolnych miejsc dopuszcza się zgłoszenie w dniu zawodów.

Opłata startowa indywidualnie :

do 31 marca 2011 – 100,0 zł,

do 31 maja 2011 – 130,0 zł,

do 16 czerwca 2011 – 150,0 zł

W biurze zawodów w dniach 17-19.06.2011 r. opłata wynosi 200,0 zł

Opłata startowa drużynowa (za 5 zawodników):

do 31 marca 2010 – 650,0 zł

do 31 maja 2010 – 800,0 zł

Brak możliwości zgłoszenia drużyn po 31 maja.

UWAGA: zawodnicy zgłoszeni w drużynie nie dokonują opłaty startowej indywidualnej oraz w formularzu zgłoszeniowym muszą podać nazwę drużyny i odznaczyć w formularzu jako TEAM – dodatkowo zaleca się przesłać informację na adres: biuro@biegwulkanow.pl.

W celu zgłoszenia do biegu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej oraz dokonać przelewu zawierającego imię, nazwisko oraz adres zamieszkania na konto:

MKS AURUM KOBUD ZŁOTORYJA

ul. Legnicka 17;

59-500 Złotoryja

BS 98 8658 0009 0013 1427 2000 0010
Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi. Opłata nie może być także scedowana na innego
zawodnika.

Opłata jest nieważna gdy:

  • zawodnik dokona jej po terminie,
  • zostanie wniesiona po wyczerpaniu limitu miejsc,
  • opłaty startowe dokonane z błędami – bez podania wystarczających do identyfikacji danych zawodnika / zawodników lub z nieprawidłową kwotą nie będą honorowane i nie podlegają zwrotowi.

Wniesienie opłaty startowej jest równoznaczne z akceptacją regulaminu technicznego zawodów.
Po zarejestrowaniu zgłoszenia zostanie przesłana przez organizatora stosowna informacja potwierdzająca ten fakt zostanie zamieszczona na liście zgłoszeń publikowanej na stronie internetowej biegu. Zawodnik zostanie przypisany do jednego z biegów, oraz zostanie nadany mu numer startowy.

9. WERYFIKACJA ZAWODNIKÓW W BIURZE ZAWODÓW

Biuro zawodów zlokalizowane jest w “Pałacyku nad Zalewem” i czynne będzie w następujących dniach i godzinach:

  • 17 czerwca 2011 (piątek), 16:00 – 20:00
  • 18 czerwca 2011 (sobota), 10:00 – 18:00
  • 19 czerwca 2011 ( niedziela), 07:00 – 9:00

Zawodnicy zobowiązani są dokonać weryfikacji w biurze zawodów oraz podpisać „Oświadczenie uczestnika” stanowiące załącznik do niniejszego regulaminu.

W ramach wpisowego zawodnicy otrzymują:

  1. numer startowy + agrafki, koszulkę techniczną firmową (dla pierwszych 500 zgłoszonych i opłaconych osób) dla pozostałych zawodników koszulka bawełniana z okolicznościowym nadrukiem,
  2. napój energetyczny
  3. talon na pasta party w sobotę.
  4. kupon z mapą i informatorem na “Festyn Podróżnika” – szczegóły na stronie www.biegwulkanow.pl/about/festyn-podroznika/

Na trasie zapewniamy wodę mineralną i napój energetyczny.

10. NAGRODY

Każdy zawodnik, który ukończy bieg finałowy otrzymuje na mecie okolicznościowy medal z symbolem wulkanu Jeziorna na łańcuchu stalowym.

Prowadzona jest klasyfikacja:

  • indywidualna mężczyzn i kobiet
  • w kategorii K40-59, M40-59, K60+ i M60+
  • drużynowa (w skład drużyny wchodzi 5 osób – w tym minimum 1 kobieta) zawodnicy zgłoszeni w drużynach klasyfikowani są także indywidualnie oraz w poszczególnych kategoriach,
  • biznesmenów,
  • służb mundurowych (straż pożarna, policja, wojsko, straż miejska, straż graniczna)
  • klasyfikacja mieszkańców Złotoryi kobiet i mężczyzn 10 pierwszych osób

Nagrody indywidualne w biegach finałowych mężczyzn i biegu kobiet:

  • miejsca I-III pamiątkowe statuetki oraz nagrody rzeczowe
  • miejsca IV-VI nagrody rzeczowe

Nagrody w klasyfikacjach odpowiednio kategorii KM40-59; KM 60+, biznesmenów, służb mundurowych

  • miejsca I-III pamiątkowe statuetki oraz nagrody rzeczowe
  • miejsca IV-VI nagrody rzeczowe

Nagrody w klasyfikacji drużynowej:

  • miejsca I-III puchar dla drużyny i nagrody rzeczowe,
  • dodatkowo dla każdej drużyny puchar z imionami i nazwiskami uczestników.

Dla zawodników którzy ukończą bieg i uczestniczyć będą w Festynie Podróżnika oraz wypełnią i wrzucą kupon do urny wezmą udział w losowaniu atrakcyjnych nagród o łącznej kwocie ponad 15.000,0 zł.

Organizator zastrzega sobie prawo do ufundowania dodatkowych nagród pieniężnych i rzeczowych w wybranych przez siebie klasyfikacjach.

11. NOCLEGI

Organizator zapewnia bezpłatne noclegi na sali gimnastycznej Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II mieszczącym się przy ul. Kolejowej 4 w Złotoryi – wyłącznie zarejestrowanym uczestnikom biegu. Należy zabrać ze sobą śpiwór i karimatę. Na sali dostępne są natryski i szatnie 6 szt z ciepłą wodą,a odległość od miejsca startu i mety wynosi 800 metrów.

Organizator nie pośredniczy przy rezerwacji noclegów w ośrodkach wypoczynkowych, hotelach i gospodarstwach agroturystycznych.

Istnieje możliwość skorzystania z następujących noclegów:

  • bezpłatnie w sali gimnastycznej (należy posiadać śpiwór i karimatę),
  • rozbicie namiotów we wskazanym przez organizatora miejscu,
  • rezerwacja noclegu w pobliskich hotelach lub gospodarstwach agroturystycznych, których adresy umieszczone będą na stronie www.biegwulkanow.pl

12. SPRAWY SANITARNE

Organizator zapewnia możliwość skorzystania z prysznicy po biegu.
W rejonie startu/mety ustawione zostaną także kabiny typu TOI-TOI.
Na mecie zostanie ustawiony specjalny kontener na zniszczoną podczas zawodów odzież – buty, koszulki, odzież ochronną..

Organizator zapewnia depozyt, w którym uczestnicy poszczególnych biegów będą mogli składać rzeczy na czas trwania biegu eliminacyjnego bądź finałowego. Zlokalizowany on będzie w pobliżu startu i mety.

13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • bieg jest bardzo trudny technicznie – liczne przeszkody, podbiegi, bagna, pływanie, wspinaczka – dlatego też wymaga się od zawodników dobrego przygotowania kondycyjnego oraz sprawności fizycznej,
  • bieg odbędzie się bez względu na pogodę,
  • wszyscy uczestnicy startują na własną odpowiedzialność,
  • zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie,
  • opiekę lekarską na czas trwania imprezy zapewnia organizator,
  • Sprawy nieuregulowane w regulaminie rozstrzyga organizator. Zawodnik ma prawo złożenia protestu po wniesieniu kaucji w wysokości 100 zł. W przypadku odrzucenia protestu przez organizatora kaucja przepada. Decyzja organizatora podniesiona w sprawie protestu jest wiążąca i ostateczna.

Regulamin nie jest wersja ostateczną i może zostać zmieniony do dnia 15 czerwca 2010. Aktualna wersja regulaminu publikowana jest na stronie internetowej biegu: www.biegwulkanow.pl

Koszty

Opłata startowa indywidualnie :

do 31 marca 2011 – 100,0 zł,

do 31 maja 2011 – 130,0 zł,

do 16 czerwca 2011 – 150,0 zł

W biurze zawodów w dniach 17-19.06.2011 r. opłata wynosi 200,0 zł

Opłata startowa drużynowa (za 5 zawodników):

do 31 marca 2010 – 650,0 zł

do 31 maja 2010 – 800,0 zł

Brak możliwości zgłoszenia drużyn po 31 maja.

UWAGA: zawodnicy zgłoszeni w drużynie nie dokonują opłaty startowej indywidualnej oraz w formularzu zgłoszeniowym muszą podać nazwę drużyny i odznaczyć w formularzu jako TEAM – dodatkowo zaleca się przesłać informację na adres: biuro@biegwulkanow.pl.

Harmonogram

18.06.2011r.
godz. 10.00 - 13.00 - Biegi dzieci i młodzieży
godz. 13.30 - Na Wulan! MARSZ!!! - rywalizacja w Nordic Walking
godz. 15.00 - Biegi eliminacyjne M - serie co 15 minut (grupy po 100 osób)
godz. 16.00 - Eliminacje Kobiet
 
Eliminacje są nieobowiązkowe i służą jedynie upożądkowaniu startu falowego na niedziele,
najlepsi z eliminacji ruszą jako pierwsi, potem kolejne osoby,a na końcu Ci którzy niebrali udziału w eliminacjach.
 
19.06.2011r.
Niedziela - finał godz. 10 - start falowy.

Kontakt z organizatorem

Patronat medialny

Polecane aktualności biegowe

Sukces biegu „Avon Kontra Przemoc” – przebiegliśmy dwukrotnie więcej niż zakładaliśmy!

Sukces biegu „Avon Kontra Przemoc” – przebiegliśmy dwukrotnie więcej niż zakładaliśmy!

Z radością informujemy, że bieg „Avon Kontra Przemoc” zakończył się sukcesem! Choć pierwszym celem było pokonanie 25 tys. kilometrów, to uczestnicy przebiegli wspólnie dwukrotnie więcej – ponad 55 tys.!

Czytaj więcej
Łukasz Gruszka
2020-07-22 16:07
Wyjątkowy bieg przez Energa Stadion Gdańsk

Wyjątkowy bieg przez Energa Stadion Gdańsk

Bieg po plaży, w parku, lesie to z pewnością dobry sposób na codzienne przebieżki. Ale już bieg po jednym z najpiękniejszych stadionów piłkarskich świata może być z pewnością niecodziennym i ciekawym przeżyciem.

Czytaj więcej
Łukasz Gruszka
2020-07-22 15:57
XI edycja biegu

XI edycja biegu "Avon Kontra Przemoc" – podnosimy stawkę do 35 tysięcy kilometrów!

W tegorocznej, wirtualnej edycji biegu „Avon Kontra Przemoc” firma Avon zobowiązała się do przekazania 25 tys. zł na rzecz „Niebieskiej Linii” Instytutu Psychologii Zdrowia za osiągnięcie 25 tys. kilometrów przez uczestników.

Czytaj więcej
Łukasz Gruszka
2020-07-01 21:24
XI edycja biegu

XI edycja biegu "Avon Kontra Przemoc". Zbieramy kilometry i walczymy z przemocą #KilometryKontraPrzemoc

W tym roku każdy, bez względu to, gdzie się znajduje, może wziąć udział w biegu „Avon Kontra Przemoc – #biegnijzGarwolinem”, a pokonane dystanse mają ogromne znaczenie.

Czytaj więcej
Łukasz Gruszka
2020-06-23 07:19