1. Cel imprezy: popularyzacja biegów długodystansowych, popularyzacja walorów przyrodniczych i historycznych Kodnia oraz dziejów i roli Sanktuarium Matki Bożej w Kodniu.
2. Organizator: Komitet Organizacyjny XI biegu Sapiehów Kodeń 2010, ul. 1 Maja 27, 21-509 Kodeń, tel. (083) 375 4153.
3. Współorganizatorzy:
- Wójt Gminy Kodeń
- Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej
- Urząd Marszałkowski w Lublinie
- Rada Wojewódzka LZS w Lublinie
- Ministerstwo Sportu i Turystyki
- Parafia Rzymskokatolicka p.w. Św. Anny w Kodniu
- Zgromadzenie Ojców Oblatów Maryi Niepokalanej w Kodniu
- Towarzystwo Przyjaciół Kodnia
- PGKiM w Terespolu
4. Termin: 7 sierpnia 2010 r. Start o godzinie 1300.
5. Trasa: dystans 15 km Kodeń – Kopytów – Kodeń trasą atestowaną przez PZLA. Nawierzchnia asfaltowa, płaska, oznakowanie kilometrowe, napoje po 5 km, 10 km i na mecie. Opieka medyczna od startu do mety.
6. Warunki uczestnictwa: w biegu głównym do startu dopuszczeni zostaną zawodnicy, którzy ukończą 16 lat i przedstawią ważne zaświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność do uczestnictwa w biegach długodystansowych (w wyjątkowych przypadkach będzie możliwość dokonania badań lekarskich na miejscu odpłatnie), organizuje się uczestnictwo niepełnosprawnych i na wózkach inwalidzkich. Po starcie biegu głównego wystartuje Mały Bieg Sapiehów w kategorii szkół podstawowych dziewcząt i chłopców na dystansie 800 metrów oraz gimnazjów na dystansie 1200 m.
7. Biuro zawodów: czynne będzie w dniu biegu w ZPO w Kodniu ul. 1-go Maja 27, tel. (083) 375 41 53 (Centrum Kodnia ok. 200 m od Bazyliki w stronę Terespola) od godziny 900. Możliwość zakwaterowania w Schronisku Szkolnym tel. (083) 375 41 53 lub w Ośrodku Wypoczynkowym w Kodniu (083) 375 41 75, 502 047 521 (www.domkiwkodniu.nadbugiem.pl). Zgłoszenia i informacje: Gminne Centrum Kultury, Sportu i Turystyki w Kodniu tel. (083) 375 4137.
8. Nagrody: wszyscy uczestnicy biegu, którzy zgłoszą swój udział do dnia 31 lipca 2010 roku otrzymują medale pamiątkowe, dyplomy, komunikat końcowy, a także koszulki okolicznościowe i gorący posiłek. Organizatorzy fundują puchary oraz nagrody za miejsca I – VI w klasyfikacji open kobiet i mężczyzn. Przewiduje się nagrody rzeczowe fundowane przez sponsorów imprezy. Dodatkowa kategoria dla uczestników niepełnosprawnych i uczestników na wózkach inwalidzkich.
9. Opłata startowa: 25 zł płatne przy odbiorze numerów startowych.
10. W dniu biegu o godzinie 1000 historia Sanktuarium Matki Boskiej Kodeńskiej, o godzinie 1030 Msza Święta w intencji uczestników organizatorów i sponsorów biegu.
11. Postanowienia końcowe: Organizator zastrzega sobie prawo interpretacji niniejszego regulaminu oraz wprowadzania ewentualnych zmian, które zostaną podane do wiadomości w dniu biegu.
Organizator nie odpowiada za rzeczy osobiste i sprzęt sportowy zagubione podczas trwania zawodów.
Sprawy sporne rozstrzygają Dyrektor Biegu i Sędzia główny.
Impreza dofinansowana ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej Ministerstwa Sportu i Turystyki